Metafora Magiei

Metafora Magiei

Magia inseamna punerea in practica a puterilor psihice dobandite in timpul diferitelor grade de initiere. Constatand existenta Vietii pretutindeni in Univers, cei din vechime au remarcat totodata influenta universala exercitata de catre vointa. Dezvolterea Vointei reprezinta asadar scopul pe care trebuie sa-l urmeze orice om care se dedica manuirii fortelor Naturii. Lumea sensibila pare a fi penetrata din toate partile de o alta lume, care scapa actiunii simturilor, fiind pur spirituala; lumea vizibila ar fi deci dublata de o alta lume invizibila.
Aceasta lume invizibila este populata de fiinte spirituale cuprinse in mai multe clase. Unele, insensibile la bine si la rau, dar putand deveni instrumentele unuia sau ale celuilalt, sunt numite larve. Ele sunt conduse de un singur lucru: nesatul nicicand potolit.
Acesta lume invizibila este de asemenea populata de ideile noastre, care actioneaza ca fiinte reale. Fiecare gand al omului trece, in momentul in care este dezvoltat , in lumea interioara unde devine o entitate activa prin asocierea sa cu ceea ce am putea numi un elemental, adica una din fortele semi-inteligente ale regnurilor naturii. El supravietuieste ca o inteligenta activa, creatura zamislita de catre spirit, un timp mai scurt sau mai indelungat in functie de intensitatea originara a actiunii cerebrale care i-a dat nastere. Asfel, un gand bun se perpetueaza ca o putere activ binefacatoare; unul rau ca un demon raufacator. Si in felul acesta, omul populeaza in mod continuu curentul sau in spatiul unei lumi a lui in care se aduna copiii fanteziilor sale, ai dorintelor sale, ai impulsurilor sale si ai pasiunilor sale; in functie de intensitatea dinamica, acest curent reactioneaza asupra intregii organizari senzitive sau nervoase aflate in contact cu el. Budistul o numeste shandba, hindusul ii da numele de karma. Adeptul restrange in mod voit aceste forme; ceilalti oameni le lasa sa scape fara sa-si dea seama.
Agentul cu ajutorul caruia se actioneaza asupra acestor forte intelectuale, este Vointa. Facultatile umane sunt, prin ele insele, indiferente fata de bine sau fata de rau, iar capacitatea lor variaza in functie de impulsul pe care il ataseaza Vointa. La fel se intampla si cu aceste fiinte elementale.
Se intampla uneori ca fiintele umane isi abandoneaza complet folosirea vointei lor si cauta sa intre in legatura cu lumea invizibila. Acesta este momentul in care creaturile peverse, larvele, gasesc prilejul de a-si intari firava lor viata acaparand viata acestor oameni (vrajitorii din trecut si mediumii din prezent).
Diferenta dintre un mag si un vrajitor este ca primul stie ce face si ce va rezulta, in timp ce al doilea ignora acest lucru in mod absolut.
Importanta este deci Vointa, si toate traditiile recunosc unanim acest lucru. „cu cat vointa este mai mare ,spune Boehme, cu atat e mai mare fiinta, cu atat mai tare este inspirata”
Vointa si libertatea reprezinta unul si acelasi lucru.
„Sursa de lumina, magia, este cea ‘care creaza ceva din nimic’. Vointa care merge cu hotarare inaintea sa este credinta; ea modeleaza propia sa forma in spirit, si isi supune toate lucrurile; prin ea, sufletul primeste puterea de a-si transmite influenta asupra unui alt suflet, si de a-l penetra in esentele sale cele mai intime. Cand vointa lucreaza impreuna cu Dumnezeu ea poate rasturna muntii,sfarama stancile, involbura apele; ea poate sa infaptuiasca toate minunile, sa comande cerurilor si marilor,sa inlantuie chiar moartea; totul i se supune. Nu exista ceva care sa i se impotriveasca atunci cand porunceste in numele Celui Vesnic.
Sufletul care executa aceste uriase lucruri nu face decat sa imite pe marii profeti si sfinti, Moise,Iisus si apostolii. Toti alesii au o asemenea forta. Raul dispare din fata lor. Nimic nu l-ar putea vatama pe cel ce-L are cu sine pe Dumnezeu.” (Jacob Boehme).
Raporturile lumii vizibile cu lumea invizibila erau aplicate tuturor acestor fiinte spirituale, si magii le-au dat nume cu ajutorul carora ei pretind ca le pot invoca.
Ajutorul lor nu serveste decat unui singur lucru: acela de a concentra in jurul adeptului o mai mare cantitate de Forta Universala cu ajutorul careia el ar putea produce rezultate proportionale cu intensitatea facultatilor sale psihice. Creierul omenesc este un generator inepuizabil de forta cosmica de cea mai rafinata calitate, pe care o extrage din energia inferioara a naturii brute; adeptul complet a facut din el insusi un centru radiant de spiritualitate din care se vor naste corelatii dupa corelatii de-a lungul vremurilor ce vor veni.
Acesta este sensul misterioaselor puteri pe care le poseda initiatii de a proiecta si materializa in lumea vizibila formele pe care imaginatia sa le-a construit in invizibil din materie cosmica inerta. Adeptul nu creeaza nimic din nou; el nu face decat sa manipuleze materialele pe care natura le-a adunat in jurul sau, materia prima care de-a lungul veacurilor a trecut prin toate formele. El nu are decat sa o aleaga pe cea de care are nevoie, si de a o rechema la existenta obiectiva. Rapoturile invizibilului cu vizibilul au fost duse pana la limitele lor extreme, astfel incat se cunostea modul in care un obiect oarecare putea fi inaltat pana la inteligenta careia ii datora forma sa. De aici folosirea anumitor obiecte, anumitor caractere pentru a fixa vointa in operatiile magice.
Aceste obiecte erau folosite ca puncte de sprijin pentru vointa adeptului, pentru ca aceasta sa poata actiona ca un puternic magnet asupra fortei universale. Un adept nu poate produce un efect impotriva naturii,un miracol, pentru simplul motiv ca acesta nu exista.
Magia face parte din stiinta oculta a eoterismului. Papus, autorul unui tratat de magie practica, face distinctia intre „stiinta” teoretica a magicienilor si „arta” magiei, a celor care o aplica. Ca stiinta, ea presupune cunoasterea unor principii fara de care aplicarea devine periculoasa pentru operator.
Agrippa defineste magia „ca o facultate cu foarte mare putere, plina de mistere foarte inalte, care inchide in ea o cunoastere o lucrurilor celor mai secrete, a naturii lor, a puterii, a calitatii, a substantei, a efectelor etc”.
Profesorul Karl Du Prel califica magia ca fiind fizica de dincolo. Dupa Lancelin „magia are ca obiect dominatia fortelor umane sau naturale, inca necunoscute stiintei obisnuite, pe calea vointei supradinamizate. Aceasta vointa ferma-de care am mai vorbit- poate fi dirijata in bine sau in rau”, de aceea Guaita spune ca „magicianul dispune de o forta pe care o cunoaste, pe cand vrajitorul abuzeaza de ceea ce nu cunoaste” .
Eliphas Levy spune ca „magia este stiinta traditionala a secretelor Naturii, care vine de la Magi”. El o defineste ca „arta de a produce efecte fara cauze, fiindca pentru profani, cauzele sunt inimaginabile. In mijlocul acestei stiinte adeptul se afla investit cu un fel de atotputernicie relativa sa poata actiona supraomeneste, in asa fel incat sa treaca peste posibilitatile obisnuite ale oamenilor”.
„A sti, a indrazni,a voi si a tacea”, iata marile principii. A te abtine de la anumite fapte,inseamna a putea de doua ori. Numai acela poate poseda voluptatea iubirii: cel care a biruit iubirea voluptatii. Femeia te inlantuie prin dorintele tale; fii stapan pe dorintele tale si vei inlantui femeia. Magicianul care intr-adevar vrea sa progreseze ii este recomandat controlul perfect al energiilor si pulsiunilor sexuale.
Eliphas Levy mai spune ca „magia este cunoasterea legilor secrete si particulare ale Naturii, care produc forte ascunse, este stiinta magnetismului universal. Ea este forta neutra, nevinovata. Daca abuzam de ea ne expunem la aspre pedepse”. Un alt esoterist defineste magia drept vointa care face ceva din nimic; este victoria sufletului inaltat prin legaturile ideilor si faptelor.
In concluzie, magia este o aplicare a puterilor care exista in om, dublate de credinta, vointa, sfintenie, simt de dreptate, si focalizare mentala. Doctorul Rozier mai adauga la aceste forte utilizarea cateodata, a aliantei cu larvele astrale si spiritele care lucreaza, la ordin, in bine sau in rau, dupa cum am mai precizat.
Dupa Pierre Piob psihometria ar fi primul si cel mai simplu nivel de magie personala si cel mai usor de obtinut: „Ia un obiect oarecare, tine-l cu mana dreapta rezemandu-l de frunte; inchide ochii si asteapta. Dupa cateva minute, daca ai posibilitatea de a goli mintea de orice alt gand, vei observa ca ceva neobisnuit se petrece in tine: vei vedea ce este inauntru. Experimenteaza in aceeasi zi la aceeasi ora si pe acelasi interval de timp;aseaza-te in intuneric sau semiobscuritate ca sa nu fii distrat. Serveste-te mai intai de scrisori, de carti postale de la persoane cunoscute; le amesteci si le pui pe rand pe frunte, cu ochii inchisi. Vei sta asa cel putin cinci minute cu fiecare obiect. Nu trebuie sa-ti pierzi rabdarea ci, din contra, sa ramai calm si spiritul tau sa nu fie preocupat de alte elemente. Curand imaginea apare,la inceput mai stearsa, apoi mai puternica. Te vei servi apoi de alte obiecte,mai ales de unele vechi, din antichitate daca este posibil”.
Obtinerea unor puteri mai mari cere o practica asidua.
Multe forte le erau cunoscute invatatilor din vechime. Aceste puteri latente in fiecare fiinta umana le vedem si astazi aparand in mod sporadic. Marii misionari, trimisii cerului le aveau ca dar de la Dumnezeu, initiatii, esoteristii le dobandesc prin practicile lor, altii se nasc cu ele, urmare a faptului ca le-au dobandit intr-o existenta anterioara. Multi dintre oamenii obisnuiti ignora existenta acestor puteri, altii le neaga. Totusi savantii contemporani finantati de marile guverne au facut cercetari pentru descifrarea acestor puteri precum si posibilitatile de aplicare a acestora in armata. Descoperirile au fost tinute secrete si astfel ne putem explica de ce marea masa a oamenilor a ramas dezinformata.
Individul care s-a nascut cu aceste capacitati, poate fi un privilegiat al Naturii, in virtutea legii karmei( legea fundamentala a cauzei si efectului care este sintetizata de Iisus Cristos in : „cine seamana vant culege furtuna si cine scoate sabia de sabie va muri”). Si la el, si la cel care le-a capatat in cursul vietii, avem de-a face cu o modificare a structurii, o descatusare a fortelor in om. Geniile conving semenii de realitatea celor ei vazute si sunt crezuti in virtutea entuziasmului sau a simpatiei.
Pe cand la sfinti, magi, alchimisti, yoghini, expansiunea fortelor se manifesta in bine, alti indivizi o utilizeaza in rau, prin vraji si farmece, ceea ce constituie magia neagra. Blestemele, anatemele, afuriseniile il ating pe cel vizat daca nu este protejat, dar in karma celui care a produs acestea se vor inscrie faptele sale „ca un pacat mai mare decat omorul”.
Atentionare . „Se stie ca in conceptia esotericului intalnit in traditiile planetei, renuntarea are o valoare pozitiva. Cel care renunta nu se simte prin aceasta imputinat, ci din contra, imbogatit: caci forta pe care o obtine renuntand la o placere oarecare intrece cu mult placerea la care renuntase. Gratie renuntarii, ascezei (tapas), oamenii, demonii sau zeii pot ajunge intr-atat de puternici, incat sa devina o amenintare pentru economia intregului univers. In mituri legende si povestiri sunt numeroase episoadele in care personajul principal este un ascet (om sau demon) care gratie puterii magice obtinute cu ajutorul „renuntarii” sale, tulbura pana si linistea lui Brahma ori Visnu. Pentru a evita o asemenea sporire a fortei sacre, zeii il ispitesc pe ascet. Patanjali insusi face aluzie la ispitele celeste, adica venind din partea unor fiinte divine, iar Vyasa ofera urmatoarele explicatii: cand yoghinul ajunge la ultima enstaza diferentiata, zeii se apropie de el si ii spun, pentru a-l ispiti: „Vino si bucura-te aici, in Cer. Aceste delicii sunt de dorit, aceasta fecioara este adorabila, acest elixir alunga batranetea si moartea” etc. Ei continua sa-l ispiteasca cu femei celeste, cu viziuni si auditii supranaturale, cu promisiunea de a-i preschimba trupul in „corp de diamant”, intr-un cuvant il indeamna sa participe la conditia divina. Dar conditia divina este departe de libertatea absoluta. Yoghinul este dator sa respinga aceste „miraje magice”, „falsele obiecte senzoriale avand natura visului”, „pe care numai ignorantii le pot dori” si sa persevereze pe calea obtinerii eliberarii finale.
Caci de indata ce ascetul accepta sa faca uz de fortele magice dobandite prin mijlocirea infranarilor sale, posibilitatea pe care o avea de a castiga noi forte dispare. Cel ce renunta la viata profana sfarseste prin a se vedea bogat in forte magice; dar cel care cedeaza ispitei de aface uz de aceste forte magice ramane in cele din urma un simplu „magician”caruia ii lipseste puterea de a se depasi pe sine. Doar o noua renuntare si o lupta victorioasa impotriva tentatiei magiei aduc cu ele o noua imbogatire spirituala a ascetului. Potrivit lui Patanjali si conform intregii traditii a Yogai clasice- ca sa nu spunem nimic despre metafizica vedantina, care dispretuieste orice „putere”-yoghinul se foloseste de nenumaratele siddhi (puteri magice yoghine) in vederea recastigarii libertatii supreme, asamprajnata samadhi, nicidecum pentru a obtine stapanirea-la urma urmelor fragmentara si provizorie-a elementelor. Caci adevarata „stapanire” o reprezinta samadhi, si nu „puterile oculte”. Intr-adevar, ne spune Patanjali, aceste puteri sunt „desavarsiri” (sensul literal al termenului siddhi) in starea de veghe, dar el constituie obstacole in starea de samadhi- lucru firesc daca tinem seama ca, pentru gandirea indiana, orice posesiune implica aservirea fata de ceea ce se poseda.
Cu toate acestea, nostalgia „ conditiei divine” cucerite prin forta, pe cale magica, nu a incetat sa-i obsedeze pe Yoghini si pe asceti. Cu atat mai mult cu cat exista, dupa Vyasa o mare asemanare intre anumiti zei locuind regiunile celeste (in Brahmaloka) si yoghinii aflati in stadiul de siddhi, adica posesori ai „desavarsirilor” obtinute prin samprajnata samadhi. Intr-adevar afirma Vyasa, cele patru categorii de zei din Brahmaloka au, prin chiar natura lor, o „situatie spirituala” care corespunde respectiv celor patru tipuri de samadhi diferentiat. Datorita faptului ca acesti zei s-au oprit la stadiul de samadhi „cu suport” , ei nu sunt eliberati: se bucura doar de o conditie exceptionala, aceea pe care o dobandesc si yoghinii atunci cand devin stapanii „desavarsirilor”.
Aceasta glosa a lui Vyasa este importanta : ea ne arata yoghinii sunt omologati zeilor, cu alte cuvinte, calea Yoga- prin „magia” si „religia” pe care le comporta- conduce la o perfectiune mitologica, cea a personajelor din pantheonul indian. Dar, asemenea vedantinului care urmareste exclusiv cunoasterea Fiintei Absolute (Brahman), adevaratul yoghin nu se lasa ispitit de situatia divina care, oricat de stralucita ar fi, nu este mai putin „conditionata”- si se straduieste sa ajunga la cunoasterea si la posesiunea Sinelui, adica la eliberarea finala reprezentata de asamprajnata samadhi.”
Acum puteti realiza un alt aspect de ce magia poate fi periculoasa pentru ca un adept care nu este capabil sa controleze aceste puteri va decade si va elibera niste forte care in final il vor distruge.
De asemenea in dobandirea viziunii holistice (asamprajnata samadhi) observam ca un loc aparte il ocupa sistemul Yoga

Astrologia

O alta problema ce trebuie clarificata este cea a predictiei evenimentelor viitoare. Stiinta divinatorie prin excelenta este astrologia,alaturi de Tarotul Kabbalei.
Intrucat in Natura totul este analogic asa cum am vazut in Legile esoterismului , legile care guverneaza lumile in mersul lor trebuie sa guverneze atat umanitatea, acest creier al Pamantului, cat si oamenii, aceste celule ale umanitatii. Cu toate acestea , imperiul Vointei este atat de mare incat ea poate merge pana acolo incat sa domine Necesitatea. De aici a rezultat formula pe care se bazeaza astrologia:
Astra inclinant,non necesitant.- „ Astrele inclina dar nu determina”
Necesitatea pentru om decurge din actiunile sale anterioare, din ceea ce hindusii numesc Karma sa. Aceasta idee ii apartine si lui Pitagora si prin urmare tuturor sanctuarelor antice; iata modul in care se fomeaza aceasta karma conform lui H.P.Blavatsky:
„Nirvana inseamna certitudinea nemuririi individuale in SPIRIT, nu in SUFLET; acesta fiind o emanatie finita, particulele sale, alcatuita din senzatii umane, din pasiuni si din aspiratii catre o oarecare forma obiectiva de existenta, trebuie in mod necesar sa se descompuna inainte ca spiritul nemuritor inchis in EU sa fie eliberat si in consecinta, asigurat impotriva oricarei noi transmigrari. Dar cum ar putea atinge omul acesta stare, atata timp cat upadana, aceasta dorinta de a trai din nou si din nou, n-ar disparea din fiinta simtitoare, din ahamkara reinvesmantata, totusi de un corp eterat?
Upadana sau dorinta intensa este cea care produce VOINTA, care dezvolta FORTA, iar ultima zamisleste MATERIA, adica un obiect ce are o forma. Astfel EUL dezincarnat, doar pentru faptul ca are in el aceasta dorinta care nu moare, furnizeaza in mod inconstient conditiile propriilor sale nasteri succesive sub diferite forme; aceste forme depind de starea sa mentala si de KARMA sa ,adica de actiunile sale bune sau rele savarsite in existenta precedenta, de ceea ce in mod obisnuit numim MERITE sau GRESELI”
Asadar, acest ansamblu al meritelor si greselilor reprezinta pentru om Necesitatea sa. Putini sunt cei care stiu sa-si conduca vointa la o asemenea dezvoltare incat sa-si poata influenta destinul; rezulta de aici ca „inclinarea astrelor este necesitate” pentru majoritatea oamenilor.
„Viitorul se compune din trecut; adica drumul pe care omul il parcurge in timp, si pe care il modifica cu ajutorul puterii libere a vointei sale, el l-a parcurs deja si l-a modificat; tot astfel, pentru a ne folosi de o imagine sensibila, Pamantul ce descrie orbita sa anuala in jurul Soarelui parcurge aceleasi spatii si vede desfasurandu-se in jurul lui aproape aceleasi aspecte; astfel incat urmand din nou un drum pe care si l-a trasat, omul ar putea nu doar sa-si recunoasca amprenta pasilor, ci sa si prevada lucrurile pe care le va intalni, pentru ca el le-a vazut deja, daca memoria sa le-a pastrat imaginea si daca aceasta imagine nu s-ar sterge ca urmare fireasca a naturii sale si a legilor providentiale ce o guverneaza.
Principiul prin care se stabilea ca viitorul nu reprezinta decat o intoarcere a trecutului nu era suficient pentru a cunoaste planul; era nevoie si de un principiu secund, prin care se stabilea ca Natura este asemanatoare pretutindeni si, in consecinta, actiunea sa fiind uniforma in cea mai mica sfera ca si in cea mai mare, in cea mai inalta ca si in cea mai joasa, se pot deduce unul din celalalt si judeca prin analogie.
Acest principiu decurge din dogma antica referitoare la insufletirea Universului, atat in general cat si in particular; consacrata la toate popoarele, aceasta dogma invata ca nu doar MARELE TOT, ci si nenumarate lumi care il alcatuiesc, Cerurile si Cerul cerurilor, astrele si toate fiintele care le populeaza, pana la plante si chiar la metale, sunt penetrate de acelasi SUFLET si guvernate de acelasi SPIRIT” FABRE D’OLIVET,Karma, Unite de l’Univers
Daca vom dori sa aflam care este originea acestor idei despre astrologie , vom observa ca, asemenea tuturor marilor stiinte ale antichitatii, aceasta era raspandita pe intrega suprafata a Pamantului asa cum spune si Pitagora:
Lasa nebunii sa se agite; si fara tel si fara de motiv,
Tu trebuie acum sa-ti contempli propriul viitor
Cu alte cuvinte trebuie sa analizezi bine care vor fi rezultatele actiunii pe care o vei intreprinde si sa te gandesti ca aceste rezultate depind de vointa ta atunci cand ele sunt pe cale sa se nasca, ca vor deveni domeniul Necesitatii de indata ce actiunea va fi executata si ca, odata nascute, se vor adauga la trecut conlucrand la formarea texturii unui viitor nou.

Aplicatiile astrologiei
In relatiile dintre viata cotidiana si astrologie, constatam ca nu exista domeniu al experientei umane in care sa nu poata fi aplicata astrologia. Trebuie sa intelegem ca astrologia nu poate totul si, in nici un caz, nu este un mijlog de a vizualiza viitorul. Nici un astrolog serios constient de PRINCIPIILE HOLISMULUI nu va putea spune ca o persoana va avea un accident intr-o zi si la o ora bine determinate sau va castiga la loterie cu anumite numere. El poate spune ca la un moment dat, mai mult dacat in altul un om este vulnerabil intr-un anumit aspect al vietii sale (sanatate,comportament,sentimente etc.) sau ca suma influentelor pozitive mareste considerabil probabilitatea unui castig.

 Personalitatea
Omul este intotdeauna dornic sa se cunoasca, sa-si verifice opiniile, sa se inteleaga, sa-si analizeze modul de viata. In multe cazuri adopta un comportament pe care nu-l intelege, atunci cand il priveste de pe pozitia persoanei care se crede. Am folosit notiunea de „persoana care se crede” si nu de personalitate, intrucat noi, oamenii, datorita orgoliului, suntem capabili sa ne inselam cu multa usurinta asupra noastra. Explicatii competente asupra situatiei reale ne vor fi oferite de astrologie cu ajutorul sistemului bazat pe factori care „formeaza,activeaza si moduleaza”personalitatea. Subiectului i se poate explica de ce nu se poate integra intr-un anumit mediu, de ce intra in conflict cu alte persoane si cum poate ocoli situatia de „neinteles”, de ce , in anumite imprejurari, comportamentul se opune caracterului, de ce gandeste intr-un fel si actioneaza intr-un alt fel etc. Ce face persoana cu aceste informatii? Luand cunostinta de aspecte si tendinte nebanuite ale personalitatii, unele pozitive si altele negative, poate lupta pentru stimularea, respectiv atenuarea prin control a lor, sau nu va face nimic. Totul depinde de el si de interesul practic pe care il manifesta pentru promovarea spiritului. Reamintim aici consideratiile holismului asupra dictonului „cunoaste-te pe tine insuti” si faptul ca daca vrei sa schimbi lumea incepe cu tine insuti.

 Educatia
Tema astrologica pentru un copil prezinta nu numai un interes sentimental pentru parinti, dar poate revela multe aspecte nebanuite si poate sugera indicatii practice. Se pot indica anumite faze din evolutia copilului cand acesta se poate simti mai aproape de mama decat de tata si invers, sau asupra carui aspect fiecare parinte poate exercita forta de convingere ori disciplina si pana la ce punct. Astrologia poate spune mamei cand copilul va prezenta un risc accentuat de boli infantile, poate sugera ce tipuri de jucarii si jocuri va prefera copilul si care sunt cele mai potrivite pentru dezvoltarea lui armonioasa. Din momentul inceperii studiilor poate sugera ce tip de scoala ii convine cel mai bine, ce tip de profesori ii pot stimula placerea invataturii, cum pot fi folosite rezultatele bune (premiile, evidentierile, diplomele, mentiunile etc.) si cele mai putin bune( tezele ratate, notele slabe, criticile profesorilor etc) pentru a-l impulsiona si a-i deschide portile stiintei si culturii. Astrologia ofera indicatii asupra tendintelor de caracter si permite corijarea prin intermediul educatiei , a inclinatiilor neplacute. Poate explica anumite reactii ale copilului si suplineste lipsa unui dictionar de relatii si atitudini semantice intre parinti si copil. Orice alte carti asupra stilului educational (sunt extrem de rare) nu pot atinge cazul singular al unui copil si nu explica modul cum se poate ajunge la compatibilitate si armonie intre parinte si copil.

 Viata afectiva
In momentul adolescentei astrologia va putea indica varsta la care tanarul sau tanara va cunoaste dragostea si cum va reactiona in prezenta ei. Ne poate preveni asupra existentei unui decalaj intre varsta si dezvoltarea psiho-somatica, asupra dificultatilor in constientizarea iubirii sau asupra aparitiei unor reactii bizare ori anormale. Se poate defini tipul de caracter care convine cel mai bine, se pot intelege sentimentele , reactiile afective, actiunile dictate de inima si nu de ratiune, ori modalitatile de abordare sau incetare a unei legaturi. Se pot intelege efectele posibile asupra comportamentului, a capacitatii de studiu, a evolutiei in acest domeniu, oferindu-se in acelasi timp caile si metodele de actiune preventiva.

 Cariera
Diversi factori vor incepe sa actioneze asupra tanarului si vor sfarsi prin a-l directiona catre o preferinta sau alta in domeniul carierei. Este foarte important ca astrologia sa dea indicatii asupra naturii meseriei pe care o poate imbratisa viitorul adult, ce sanse are in anumite categorii de activitati , in ce masura va atinge succesul si in ce domeniu. Poate avertiza ca exista o discrepanta intre dorintele parintilor si calitatile tanarului si, urmand sfatul astrologiei, se poate evita ratarea unei cariere. De asemenea, cand este angajat intr-o cariera de mai mult timp, un individ poate simti nevoia unei schimbari. De exemplu un om de afaceri poate resimti instinctiv dorinta de a deveni agricultor, un inginer simte nevoia de a activa intr-o trupa de teatru. Astrologia poate spune daca este vorba de o fantezie trecatoare, careia ii poate consacra placerea de moment, sau daca este vorba de o schimbare radicala de directie, daca ea ii poate aduce reusita morala, financiara si fericirea.

 Casnicia si sexualitatea
Un cunoscator al tainelor astrologiei nu are niciodata dreptul sa afirme ca persoana A nu trebuie sa se casatoreasca cu persoana B . menirea sa este sa releve ca , in anumite domenii A si B se inteleg excelent si se acomodeaza de minune, iar in altele vor intampina dificultati de comunicare. Destul de rar rezulta, prin compararea a doua horoscoape, o incompatibilitate atat de dezastruoasa incat ideea de casatorie sa nu fie fondata decat ori pe atractie fizica, ori pe interese financiare, sociale.. In acest caz, cel avizat va trebui sa studieze atent propriile sentimente inainte de a se gandi la mariaj. Compararea temelor de nastere a doi tineri casatoriti este foarte utila de la inceputul casniciei lor. Astrologia poate atrage atentia asupra unor aspecte particulare ale comportamentului, gusturilor, atitudinilor, ideilor, motivatiilor, care, altfel, nu ar fi cunoscute decat dupa o convietuire de multi ani, si atunci incomplet sau eronat. Ea poate raspunde la intrebarea daca exista compatibilitate sexuala intre parteneri si care sunt metodele si atitudinile cele mai potrivite pentru imbunatatirea relatiei. Rolul ei apare cu atat mai pregnant in momentul crizelor familiale sau in perioadele dezagreabile de tensiune si dificultati. Astrologul poate prevedea momentul in care aceasta situatie se va ameliora sau, poate, se va arata mult mai pesimist.
Dorim sa insistam asupra faptului ca astrologia nu va face alegerile in locul dumneavoastra, substituind astfel liberul arbitru. Ea poate expune situatia cu claritate si ofera cai posibile de rezolvare, iar fiecare in parte va decide asupra propriei vieti si in deplina cunostinta de cauza.

 Reusita in afaceri
Implicarea astrologiei in afaceri necesita o specializare extrem de inalta a practicantului ,care trebuie sa aiba si cunostinte solide financiare, bancare si bursiere, obtinute prin experienta personala. Numai expertii in acest domenui pot sa indice perioadele propice pentru semnarea unui contract, sa indice daca o fuziune cu o alta intreprindere va fi profitabila, cum vor reactiona conducatorii unii fata de altii, care este momentul unei noi afaceri si cu ce sanse de reusita. Aici nu exista loc pentru amatorism, iar expertii sunt extrem de rari.

 Sanatatea
Prin intermediul unui calcul astrologic se pot detecta perioadele de maxima probabilitate in care persoana risca sa contacteze o anumita boala, sa fie marcata de o anumita tulburare functionala. Astrologia poate spune ce organe sunt mai sensibile, si trebuie fortificate, care este reactia pacientului in fata unei boli si cum poate fi tratata aceasta pentru ca organismul sa ofere raspunsul optim. Ea poate prevedea perioadele dificile din punct de vedere moral si fizic sau poate oferi indicii asupra naturii acute sau cronice a bolii si a cauzelor generatoare. Informatii extrem de impotante asupra unor maladii curioase sau cu evolutie neasteptata pot fi oferie prin intermediul astrologiei.

 Securitatea personala
Se pot prevedea perioadele de tensiune in care sistemul nervos va juca feste si nu puteti controla cuvintele taioase, dar mai ales gesturile necugetate. Scuzele nu-si mai au rostul, iar regretele sunt tardive, cand priviti cioburile care au fost candva serviciul de masa, cristalul amintire de familie, destramarea casniciei, sau fericirea familiei dumneavoastra. Se pot prevedea perioadele dificile in care vulnerabilitatea personala mareste considerabil riscul unei intamplari nefaste. Nici un astrolog nu va va putea spune ca veti aluneca pe scara si ca va veti scranti glezna in ziua X, ora Y. El poate revela tendinta de a fi mai vulnerabil la accidente intr-o anumita perioada si natura simbolica a accidentului.

 Varsta a treia
Multi pensionari sunt nefericiti pentru ca se plictisesc si au impresia sau chiar certitudinea inutilitatii lor. Astrologia integrata holistic ii poate scuti de aceste necazuri sugerand un nou domeniu de interes cateodata neasteptat. Pensionarea poate fi momentul reluarii unei ocupatii abandonate cu regret datorita profesiunii, dar careia I se poate consacra in acest moment, regasirea unui hobby ce poate duce la sentimentul implinirii , sau de ce nu gasirea raspunsurilor la marile intrebari ale existentei care ne vor elibera de teama Marii Treceri :Moartea.

 Un moment de incantare
In sfarsit astrologia se poate aplica tuturor situatiilor, chiar si celor mai simple. Aveti invitati la cina? Daca le cunoasteti un minimum de date astrologice, veti putea orna masa si veti sti sa pregatiti alimentele dupa gustul lor. Puteti ocoli o decizie eronata referitoare la o invitatie, la organizarea unui week-end cu amicii, la o “atentie” de ziua sefului etc, realizate in functie de preferintele dumneavoastra si netinand cont de parerile celorlalti. Puteti fi siguri de alegerea unui cadou care va produce placere si celei mai irascibile matusi ori celui mai morocanos unchi sau veti sti sa alegeti cuvintele si gesturile cele mai potrivite pentru ca intentiile dumneavoastra sa nu fie gresit intelese. De multe ori, o astfel de situatie, ce pare minora , va avea efecte majore in relatiile amicale sau de familie. Ne trebuie atat de putin sa fim fericiti, incat uitam sa ne bucuram de fiecare clipa , nu privim nici cu inima si uneori nici cu mintea, renuntam la zambetul luminos al ochilor sau ignoram floarea oferita sau mana intinsa.

 Concluzii
Astrologia ofera posibilitati multiple de constructie si reconstructie, care se intind de la problemele cele mai simple la cele mai complexe. Urmarind prezentarea sumara observam ca ea poate revela multe lucruri asupra relatiilor om-mediu, evidentiind ceea ce holismul afirma cu tarie: “exista unitate in diversitate si diversitate in unitate”, iar actiunea ei poate cuprinde intreaga existenta. Astfel astrologia integrata holistic este un instrument de o mare importanta in procesul de elevare a fiintei umane, un instrument care devine insa inteles in totalitatea lui doar in momentul atingerii starii de constiinta holistica in care interdependenta tuturor lucrurilor si unitatea lor este “asimilata” de constiinta finite umane ducand la o expansiune in infinitul vidului cosmic, in care frimiturile fostei noastre personalitati limitate mai plutesc doar atat cat este necesar pentru mentinerea noastra in manifestare. Sentimentul non-ego la inceput este zdrobitor pentru mintea noastra limitata si pe parcurs , obisnuindu-ne ajungem sa intelegem ce inseamna cu adevarat Pacea si Seninatatea. Deci astrologia este un mijloc si nu un scop. Scopul ei este de a orienta competent si a oferi metode in calatoria noastra interioara care a inceput in momentul cand in inima noastra a simtit aspiratia spre inaltimi.

Be the first to reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *